poniedziałek, 28 lipca 2014

Parzenice :)

Parzenica

Miały być starsze projekty, ale tak mi się temat nasunął.. :) 
Projekt parzenica.. Mam na stanie w mniejszej wersji i innych kolorach razem z kolczykami.. Jakoś raz zainspirowałam się pewnymi kolczykami znalezionymi na "necie" i stwierdziłam, że bardzo podobne są do góralskich parzenic.. A że jestem góralką z krwi i kości, z dziada, pradziada to pierwsze co to taki pomysł wpadł do głowy.. 
Początkowo kolory wisiorka i kolczyków : niebieski, pomarańcz, beż i czerwone koraliki.. 
Następnie zamówiona broszka w kolorach: brązowy, pomarańcz i beż z czerwonymi koralikami
Później wisiorek (7x10cm) w kolorach: brązowy i beż (jak na zdjęciu poniżej)

 Do zamówionego wisiorka dodane: sznurek sutasz/soutache w odcieniu beżu użytego w "parzenicy" z regulacją długości.. 

Dla osób, które nie interesują się góralszczyzną, jej kulturą itd. : 
 Parzenica – sercowaty wzór charakterystyczny dla zdobnictwa góralskiego. Parzenice wyszywane są na góralskich spodniach, czyli portkach. Początkowo stosowane dla wzmocnienia materiału w miejscach narażonych na wzmożone przecieranie.

Pozdrawiam :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz